Godziny dostępności nauczycieli

Harmonogram pracy świetlicy

Szanowni Rodzice,

w sytuacji, kiedy Wasze dziecko ma opuścić świetlicę w innych godzinach i/lub w inny sposób niż deklarowany w formularzach świetlicowych, prosimy, aby taka informacja została przekazana do nauczyciela sprawującego opiekę podczas zajęć świetlicowych w danym dniu lub do wychowawcy. Dotyczy, to również wyjść na różnego rodzaju zajęcia (taneczne, biblioteczne). Taka informacja powinna zostać przekazana na dzienniku elektronicznym lub w wersji papierowej z podpisem. 

Szanowni Państwo,


Samorząd Województwa Dolnośląskiego stworzył program, który będzie wspierał utalentowanych Dolnoślązaków, w ramach

Dolnośląskiego Programu Wspierania Talentów.


Głównym celem i zadaniem Programu jest przyznanie stypendium utalentowanym osobom, by umożliwić im start w prestiżowych

międzynarodowych i ogólnopolskich wydarzeniach.

O jednorazowe stypendium może ubiegać się osoba, która jest uczniem (słuchaczem) lub studentem (tryb stacjonarny, studia I i II stopnia) szkoły podstawowej albo ponadpodstawowej lub uczelni z terenu województwa dolnośląskiego.


Wnioskodawca może ubiegać się o jednorazowe stypendium nie częściej niż jeden raz w roku budżetowym, jednak nie później niż do dnia 31 października danego roku.


Dane kontaktowe do osoby merytorycznej:


Anna Kokot - Rutkowska


Tel: 71 377 28 13


gromadzenie@wroclaw.dbp.wroc.pl


Lucyna Kurowska-Trudzik


Tel: 71 377 28 08   Sekretariat-wroclawdbp@edu.dolnyslask.pl


Poniżej  link dot. programu


https://dbp.wroclaw.dolnyslask.pl/biblioteki/wroclaw/wroclaw-wydarzenia/6046-dolnoslaski-program-wspierania-talentow

Pedikuloza

Informacje Głównego Inspektora Sanitarnego 



Niepokojące objawy, które wskazują na ryzyko wystąpienia depresji u dzieci i młodzieży:


∞ smutek, przygnębienie, płaczliwość

∞ brak koncentracji, gorsze oceny w szkole, niechęć do podejmowania zadań, które nie sprawiały dotychczas trudności, zapominanie

∞ ospałość, apatia, zobojętnienie na świat zewnętrzny (nic mi się nie chce, jest mi wszystko jedno, to jest bez sensu),

∞ wycofanie się z aktywności, które dziecko dotychczas lubiło

∞ odsuwanie się od ludzi - zarówno rówieśników, jak i dorosłych

∞ kłopoty ze snem (bezsenność koszmary senne, budzenie się w nocy lub nadmierna senność),

∞ niskie poczucie własnej wartości (jestem beznadziejny, głupi, nic mi nie wychodzi, nikt mnie nie lubi itp.)

∞ dolegliwości somatyczne trudne do zdiagnozowania medycznie (bóle brzucha, mdłości, bóle głowy, nagła gorączka, omdlenia itp.)

∞ wybuchy agresji (wobec siebie, dorosłych lub rówieśników), wrogość (nienawidzę was, jesteście beznadziejni),

∞ postawa buntownicza,

∞ kłopoty z jedzeniem (dziecko je za mało lub napadowo objada się słodyczami)

∞ lęk i niepokój, który może powodować wycofanie, a nawet niemożność wyjścia z pokoju czy domu

∞ “zapadanie się” w jakieś czynności np. spędzanie czasu przed komputerem (który staje się “jedynym przyjacielem”) lub telewizją - ma się wrażenie, że kiedy dziecko wykonuje te czynności, nie ma z nim kontaktu, robi to automatycznie,

∞ kłopoty w szkole (dziecko gorzej się uczy, traci motywację, jest niegrzeczne lub izoluje się)

∞ autoagresja (okaleczanie się, uderzanie ręka lub głową o ścianę w celu zadania sobie bólu),

∞ myśli rezygnacyjne (chcę się zabić, chcę umrzeć, życie nie ma sensu, i tak umrę, wszystko jest bez sensu)

∞ nadmierne zainteresowanie śmiercią, fascynacja śmiercią, rysunki tematyczne związane ze śmiercią

∞ omamy słuchowe, zapachowe, wzrokowe (czuję zapach śmierci, ktoś/ coś mi mówi, ze umrę itp.)



Uwaga !!!


JEŚLI ZAUWAŻYMY U DZIECKA POWYŻSZE OBJAWY KONIECZNA JEST KONSULTACJA U SPECJALISTY

(PSYCHOLOGA LUB PSYCHIATRY)

Wszelkie prawa zastrzeżone 2017. Strona stworzona za pomocą kreatora Manifo.com.